Szczegółowe informacje znajdują się pod poniższym linkiem.

e-Urząd

 

Zapraszamy do korzystania z elektronicznej Platformy Usług Administracji, za pośrednictwem której będziemy udostępniać Państwu narzędzia pozwalające na realizację spraw urzędowych przez Internet.
 
Elektroniczna Skrzynka Podawcza to system, dzięki któremu obywatele mogą przesyłać dokumenty i formularze elektroniczne do Urzędu za pośrednictwem Internetu. Załatwienie każdej sprawy w formie elektronicznej następuje poprzez złożenie pisma ogólnego do Urzędu. Dla niektórych spraw, Urząd udostępnia specjalne formularze, ułatwiające złożenie wniosku elektronicznego. Lista tych spraw dostępna jest w Katalogu usług Urzędu Miejskiego w Morągu Przed wysłaniem pisma przez platformę ePUAP należy zapoznać się z wymaganiami dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu Miejskiego w Morągu. Adres skrytki ePUAP Urzędu wskazany do przesyłania pism w formie dokumentów elektronicznych:
/urzadmorag/skrytka
 
Szczegółowe instrukcje dotyczące platformy ePUAP znajdują się w dziale pomoc serwisu ePUAP
Dla Państwa wygody poniżej prezentujemy przydatne informacje, jak w prosty sposób, w trzech krokach uzyskać bezpłatny elektroniczny podpis kwalifikowalny (profil zaufany) wymagany do załatwiania spraw urzędowych przez Internet.
e-Urząd jest miejscem, w którym znajdziecie Państwo najważniejsze informacje dotyczące form załatwienia spraw urzędowych zarówno metodą tradycyjną - papierową, jak również poprzez formularze elektroniczne umożliwiające załatwienie niektórych spraw drogą elektroniczną poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na ePUAP.
 
Aby móc korzystać z możliwości załatwiania spraw urzędowych przez Internet niezbędne jest:
Krok 1. Posiadanie konta na platformie ePUAP – Rejestracja krok po kroku
Krok 2 .Założenie Profilu ZaufanegoInstrukcja jak uzyskać profil zaufany
Krok 3. Potwierdzenie Profilu Zaufanego w Punkcie Potwierdzania Profili Zaufanych:
 
Adres Punktu Potwierdzania Profili Zaufanych:
Urząd Miejski w Morągu
ul. 11 listopada 9, pok. 3 (parter)
14-300 Morąg
 
Spełnienie wyżej wymienionych warunków daje możliwość załatwiania spraw urzędowych (we wszystkich instytucjach publicznych, nie tylko w Urzędzie Miejskim w Morągu) w formie elektronicznej przez Internet.
Metoda ta jest bezpieczna, a zarazem skuteczna. Złożenie pisma przy użyciu profilu zaufanego jest równoznaczne z przesłaniem pisma pocztą lub osobistym dostarczeniem pisma do urzędu, oszczędzając przy tym czas i pieniądze.
 
W celu realizacji usług przez Internet Urząd Miejski w Morągu wskazuje podział ułatwiający znalezienie właściwej usługi.
  • STREFA MIESZKAŃCA - przeznaczona dla osób fizycznych, mieszkańców chcących załatwić sprawy obywatelskie.
  1. STREFA PRZEDSIĘBIORCY - przeznaczona dla osób prawnych, mieszkańców prowadzących działalność gospodarczą, stowarzyszenia, fundacje\

    Co to jest profil zaufany?

Profil zaufany to bezpłatna alternatywa dla podpisu elektronicznego. Dzięki profilowi można załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną. Działa on podobnie jak odręczny podpis – identyfikuje osobę, która ten profil wykorzystuje.  Profil zaufany spełnia funkcje podobne do oferowanych obecnie, komercyjnych podpisów elektronicznych. Posługując się nazwą użytkownika (login), hasłem oraz adresem poczty elektronicznej od czerwca 2011r. można załatwiać wiele spraw administracyjnych za pośrednictwem internetu (np. wnoszeniepism, wniosków i zapytań do urzędów). Profil zaufany to usługa dostępna bezpłatnie dla wszystkich obywateli, którzy założą konto na www.epuap.gov.pl. Profil zaufany to bezpłatna metoda uwierzytelnienia obywateli w systemach e-administracji (m.in. ePUAP, CEIDG, ZUS). Dzięki profilowi zaufanemu obywatel może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu, 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca.  Profil zaufany jest jedną z funkcjonalności elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP). To zestaw danych, które identyfikują obywatela w systemach podmiotów wykorzystujących profil zaufany jako metodę uwierzytelniania. Posiadając nazwę użytkownika (login), hasło oraz konto poczty elektronicznej (na który przesyłany jest jednorazowy kod autoryzacyjny), obywatele mogą załatwić wiele spraw urzędowych - np. założyć firmę przez Internet czy elektronicznie sprawdzić i opłacić składki ZUS.

 

W jaki sposób można założyć profil zaufany?
Należy najpierw założyć konto użytkownika na portalu ePUAP z którego wysyłamy wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego. Następnym krokiem jest uwierzytelnienie Profilu i udanie się do Urzędu Miejskiego w Morągu, ul. 11 listopada 9, 14-300 Morąg Punkt Potwierdzania Profili Zaufanych.Następnie dokumentujemy przed urzędnikiem swoje dane osobowe, który porównuje je z wprowadzonymi do systemu. Po pozytywnej weryfikacji danych, na podstawie przedłożonego dowodu osobistego, konto założone na portalu ePUAP zyskuje status profilu zaufanego.


Jak założyć konto i wyszukać usługę?
.