OGŁOSZENIE

Ostatnia szansa na zmianę deklaracji – Ruszają kontrole!

 Przypomnienie dla mieszkańców Związku Gmin!
Kolejna akcja
"Deklaracje pod lupą" już trwa!

Czy pamiętali Państwo o złożeniu deklaracji dotyczącej opłaty
za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub o jej aktualizacji w przypadku zmiany liczby osób zamieszkujących nieruchomość (np. w wyniku urodzeń lub zmiany miejsca zamieszkania)?

Przypominamy:

  • Pierwsza deklaracja:


Jeśli deklaracja jest składana po raz pierwszy, należy to uczynić w ciągu 14 dni od dnia zamieszkania lub momentu powstania odpadów komunalnych na nieruchomości, podając rzeczywistą liczbę mieszkańców.

  • Aktualizacja deklaracji:


W przypadku zmiany liczby mieszkańców (a co za tym idzie – zmiany wysokości opłaty) deklarację należy zaktualizować do 10. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana, podając aktualną liczbę osób.

  • Konsekwencje:


W przypadku braku złożenia lub aktualizacji deklaracji, odpowiedni organ będzie zmuszony określić wysokość opłaty zgodnie z obowiązującymi przepisami,
w ramach postępowania podatkowego.

UWAGA:


Uruchomiliśmy akcję weryfikacji złożonych deklaracji oraz kontrolę nieruchomości w terenie dla osób, które nie złożyły wymaganej deklaracji lub
nie dokonały jej aktualizacji. Działamy nie tylko z obowiązku, ale również z troski o utrzymanie aktualnej stawki za odbiór odpadów komunalnych.

Ważna informacja:

Deklarację można również złożyć bez wychodzenia z domu, korzystając z opcji e-deklaracji:

https://www.czystesrodowisko.eu/page/68/e-deklaracja.

Pamiętajmy: Koszt odbioru i unieszkodliwienia odpadów, nieuiszczanych przez właściciela, obciąża pozostałych mieszkańców.